Co zrobić w przypadku oszukania przez firmę pożyczkową?

Co zrobić w przypadku oszukania przez firmę pożyczkową?

Szybkie pożyczki z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Jednak wraz ze wzrostem ich popularności, wzrasta również obawa przed nieuczciwymi firmami pożyczkowymi. W momencie, kiedy klient zostanie oszukany może podjąć walkę z pożyczkodawcą.

W jakich sytuacjach można podjąć walkę z pożyczkodawcą?

Pożyczka pozabankowa zaciągnięta u nierzetelnego pożyczkodawcy może przysporzyć sporo stresu. Każdy interesant powinien dokładnie sprawdzić firmę pożyczkową jeszcze zanim zaciągnie zobowiązanie. Czasami może się jednak zdarzyć tak, że niestety klient wpadnie w pułapkę nieuczciwej firmy. Pożyczka chwilówka została już wzięta i po jakimś czasie okazuje się, że coś jest nie tak, jak być powinno. Co robić w takiej sytuacji? W jaki sposób wywalczyć sprawiedliwość? Po pierwsze klient w niektórych przypadkach ma prawo złożyć reklamację. Można to zrobić w momencie, gdy: w umowie nie znajduje się informacja o całkowitym koszcie pożyczki, koszt przekracza normy ustawy antylichwiarskiej, odsetki za opóźnienie przekraczają 14% w skali roku, pożyczkodawca nalicza dodatkowe koszty nieznajdujące się w umowie oraz kiedy odsetki za pożyczenie przekraczają 10% w skali roku.

Złożenie reklamacji u Rzecznika Finansowego

Wspomnianą reklamację można złożyć u Rzecznika Finansowego pisemnie na dwa sposoby – osobiście lub listem poleconym. Rzecznik w ciągu kolejnych trzydziestu dni ma czas na rozpatrzenie zgłoszenia. Taka osoba ma za zadanie wspierać klientów w sporach poprzez udzielanie porad, postępowań polubownych, interwencji oraz wsparcia w postępowaniu sądowym. Rzecznik może być mediatorem w rozmowach pomiędzy poszkodowanym klientem a instytucją pozabankową. Firmy pożyczkowe nie mogą odmówić uczestnictwa w takich rozmowach.

Wsparcie przez Federację Konsumentów

W przypadku zaciągnięcia pożyczki od nieuczciwego pożyczkodawcy można skontaktować się z tak zwaną Federacją Konsumentów na trzy różne sposoby. Pierwszym z nich jest kontakt osobisty. Należy udać się do wybranego oddziału terenowego i poprosić o pomoc oraz wsparcie. Można również otrzymać porady drogą telefoniczną. Przed taką rozmową dobrze jest przygotować sobie wszystkie dokumenty mające znaczenie w sprawie, aby usprawnić jej przebieg. Trzecim sposobem jest skontaktowanie się za pomocą poczty elektronicznej, jednak zaleca się to jedynie w nieskomplikowanych sprawach. W trudnych przypadkach najlepiej jest wybrać się do oddziału osobiście.

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus (0 )