Reklama na facebooku – jak pobierane są opłaty?

Reklama na facebooku – jak pobierane są opłaty?

Korzystanie z portalu społecznościowego, jakim jest Facebook naturalnie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Jednakże, każda firma, która chce zainwestować w reklamę swojego FanPage’a lub skłonić użytkowników do kliknięcia w ich witrynę, skorzystania z oferty – musi liczyć się z tym, że trzeba będzie uiścić opłatę adekwatną do wybranego sposobu rozliczeń. W jaki sposób można rozliczać się z gigantem społecznościowym i czy zawsze wymagana jest karta kredytowa?

Jak każda targetowana reklama, tak samo ta na facebooku niestety kosztuje. Jednakże zdecydowana większość firm, które skorzystały z tej metody z dużą pewnością uważają, że taka forma jest bardzo opłacalna. Szerokie zasięgi, które nie ograniczają się tylko do terytorium Polski, możliwość dokładnego ustalenia grupy docelowej czy różnorodne opcje reklamowe. Wszystko to daje wartość dodaną firmom i zwiększają zasięgi, sprzedaż i liczbę fanów. Zapewne jednak wielu nowicjuszy zastanawia się, w jaki sposób są pobierane opłaty za reklamę na facebooku. Jest na to kilka rozwiązań.

Jak skonfigurować managera reklam?

Każda firma powinna dokonać dokładnej konfiguracji managera reklam na Facebooku. Umożliwi to dokładne śledzenie statystyk, ale również dostęp do faktur za wydane w tym miejscu pieniądze. Jak każdy wie – każdy poniesiony koszt firmowy może obniżyć wymiar podatku dochodowego czy VAT. Po dodaniu NIP i danych firmy, można przejść do konfiguracji konta, z którego pobierane są opłaty, a możliwe są takie rozwiązania:

  • karta kredytowa bądź debetowa, która została wydana przez Visa, MasterCard, American Express czy Discover,
  • płatność za pośrednictwem PayPal.

Każda z tych metod jednak się różni – PayPal’em trzeba „doładować” wcześniej konto, aby wykorzystywać dostępny budżet na bieżąco. Karty kredytowe pozwalają na stałe zlecenia wypłat (po osiągnięciu określonego limitu bądź rozliczenie w odstępach czasowych) – tym samym nie mrozimy konta, tylko po zakończonej reklamie, system sam dokonuje zlecenia ściągnięcia określonych środków.

Odwiedź witrynę firmy Media Click i przekonaj się o skuteczności Google Ads, Facebook Ads i pozycjonowania organicznego.

Czy płatność na Facebooku jest do końca bezpieczna?

Kolejną rzeczą, która jest poruszana to bezpieczeństwo danych karty kredytowej czy debetowej. Wiele się słyszy o włamaniach na konto, ustawiania wysokich progów reklamowych na strony, których nie jesteśmy nawet administratorami, a pieniądze z konta znikają. Jednak i tutaj Facebook stoi na straży naszych dóbr i są możliwe zabezpieczenia konta.

Każdy, kto powiąże swoje konto z metodą płatności, powinien niezwłocznie ustawić sobie wielopoziomowy system logowania – za pomocą hasła standardowego, hasła SMS oraz alertami, które otrzymuje się na maila. Dopiero po pozytywnej weryfikacji, będzie można się zalogować na swoje konto. Jeżeli jednak się zapomniało o takiej możliwości, zawsze można poprosić o interwencje portal Facebook, gdy już naliczyli koszty reklamowe po włamaniu na konto. Po weryfikacji prawdziwości danych, administratorzy umarzają takie opłaty, stąd można powiedzieć, że korzystanie jest w pełni bezpieczne.

Źródło: https://mediaclick.pl/

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )